Du känner dig körd.

En politisk kommentar från kvällspressens expert hade fördömt våra affärer och likställt med hyckleri. Aldrig var jag sanningens man eller ens i närheten av trovärdig, men som ett barn av vänsterns franska fana sa till mig "han jobbar med konst, det är som teater varenda en av hans stavelser". Likväl hade skvallerblaskor skallat, bojkott av oss båda. För det fanns fler fel än bara fem, ett jämnare antal som drog allt över sin egna kuva kant, den skarpa kurvan i vårt lopp var omöjlig efter den flygande start som tog all kraft.
 
Det är naivt att tro på förnyelsebar energi, bära lusekofta och rösta blankt. Likväl barnsligt att bara vänta på en lösning, tyst, som trött och hoppfull. Allt var en hopplös tragedi, en parodi, ett urval av avsnitt som aldrig sändes då piloten gav ett förtroende men sen leverades trötta rader tagna ur redan prisade manuskript. Det skulle vara nytt, spännande kanske revolutionerande, nu ger det bara chansen för någon att skriva det rätt. Jag tror de kommer casta Kat Dennings, eller Kate Winslet om allt går rätt. Hon skall falla i en famn, söka andra och bryta ben. Om du inte tror mig, så se igenom allt igen. Potentialen fanns ju alltid där, bara produktionen gick helt fel.
 
Som jag ser en episod av gamla vänner, när hon har rymt och gjort sig gömd. De talar om mysteriet med den flamman, gamla känslan som låg gömd. Den enda som sedan starten lyckats skapa verklig värme och eufori, utan att tillsätta mdma från någon okänd, fast utan kniv. En italiensk dröm med flera lager, både tyger, språk och attribut, som kom att bryta upp den lugna tysta fasad som hon byggt upp. Kanske är den värsta känslan efter att veta att han inte vet att du finns, den där du tydligen existerar men inte betyder ett jävla skit.
 
Du ska bli minnen, bortglömd och bortspolad, utskriven ur manus, baktalad och dödsförklarad. Allting flera gånger om innan du får ett bröllop, en fest, ett slut. Men ännu då lär saker spöka, vem var du i det forna? Bränn alla repliker, scener och set, ljug lite mer och betala för tystnaden hos dem som vet. Det är många år sen allting började, och någon bär ännu på ditt sanna jag. böna och be för hennes framtid, sänd din styrka för en mer välregisserad final.

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

Kommentar: